Wednesday, February 23, 2011

nasihat

Dulu. Satu brader pernah cakap pada gua.

'Kalau kamu nak jadi engineer, kamu mesti jadi engineer yang nombor satu. Kalau nak jadi pengurus bank, jadilah pengurus bank yang nombor satu juga. Kalau nak jadi rambut kuning, hisap gam, ahli kelab malam dan segala-galanya pun, jadilah yang nombor satu. Pendek kata, kalau buat apa pun, into apa bidang pun, mesti jadi yang nombor satu. Mesti jadi yang terbaik. Yang paling handal. Yang paling ekselen.'

*jika kalian berminat hendak mengetahui identiti brader ni klik sini

Lebih kurang macam itulah brader tu cakap sampai serak serak angsa. Gua tak ambil mudah perkara yang brader tu cakap sebab memang ada betulnya. Cuma yang rambut kuning dan yang lepas lepas tu, gua reka sendiri pasal nak kasi ada jiwa.Brader yang sebenar pun gua tak kasi gambaran tepat sebab gua dah janji nak merahsiakan identiti beliau.

No comments:

Post a Comment