Monday, February 21, 2011

lawatan sambil belajar

Baru-baru ini kelas kami ada mengadakan satu lawatan penting ke tempat bersejarah. Cewah! mantap lagi nampaknya ayat BM gua macam dalam kamus dewan bahasa jilid 4. Kalau  tak silap gua paling last gua pakai ayat skima ni masa gua darjah tiga. Itu pun hampir-hampir dapat B subjek penulisan gua tu. Orait, gua kat sini bukan nak sembang pasal penulisan sebaliknya gua nak cerita pengalaman hujung miggu gua bersama kutu-kutu serumah.Entah macam mana kami boleh terpijak kaki ke muzium Kota Kayang pula baru-baru ni.

Kalau tak silap gua dah dekat dua tahun gua lepak Perlis ni tak ada siapa-siapa pun berani ajak gua lepak kat sini. Budak-budak kelas gua pun tak mengada-ngada nak usulkan pergi melawat ke tempat ni. Apa yang menghairankan gua bila si budak sepang ni tetiba je ajak melawat muzium. Gua rasa beliau dah bosan tiap-tiap mingggu lepak shopping Mall agaknya. Gua ni jenis pantang diajak, terus gua 'on' je.Ni sempat gua snap gambar nak dijadikan kenangan.

mencangkung dari kiri:- brader Klang, budak Perak, budak Sepang dan juga Abang Long kulim.




Orait..orait...gua tak nak cerita panjang sampai tiga empat mukasurat.Nak tahu macam mana tempat tu klik je  i like perlis ni. Gua bukannya nak promote ke apa. Manalah tahu kalau sedara-mara lu orang ada sampai Perlis , kalau dah tak tahu nak bawa pergi mana, gua rasa tempat ni boleh dijadikan destinasi ke-34. Yang no 1-33 tu lagi elok  bawa diorang pergi Perak ke, Kedah ke lagi cun Thailand.Silap haribulan tak nak balik pun ada.

    notice: muzium ni memang ngam dengan jiwa penggemar sejarah-sejarah Kesultanan Melayu melainkan gua.

No comments:

Post a Comment