Monday, January 17, 2011

pErhimpunAn

Zaman gua sekolah dulu, tiap-tiap hari ada perhimpunan pagi. Pukul 7.15, semua dah kena beratur menghadap bangunan sekolah. Awal betul. Tak ada langsung nak timbang rasa dengan jadual tidur gua. Sebab itu kadang-kadang gua kena makan roti canai isi kuah dal lipat dua sambil berjalan.

Biasanya setiap pagi semua pelajar akan mulakan perhimpunan dengan menyanyikan lagu sekolah. Gua pun dah tak berapa ingat dah dia punya senikata. Selesai lagu sekolah, lagu kedua menyusul. Lagu kedua ini berbeza mengikut hari. Ada hari kena nyanyi lagu negeri Pahang, ada hari yang kena Asma Ul Husna, ada hari yang pekena lagu Malaysia Sejahtera apa benda entah. Tapi yang paling gua suka, setiap hari rabu ada satu lagu 'mainstream' yang kami kena nyanyikan beramai-ramai. Lagu Jika Kau Fikirkan Kau Boleh. Entah ya entah tidak tajuk dia.

Bila mula saja lagu Jika Kau Fikirkan Kau Boleh itu, 2-3 orang kutu mesti buat-buat gaya smash. 2-3 kutu baris sana pula buat-buat gaya angkat smash. Kemudian yang belah belakang kasi drop satu. Ada yang cuba-cuba main net.

Gua pula macam biasa. Sedaya upaya gua cuba dapatkan ton suara Nash. Sampai sekarang tak jadi.

No comments:

Post a Comment